پشت صحنه فصل سوم سریال «نون.خ»/دعوای بزرگ خواستگار دختر نوری+ فیلم
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۰۲۷۰
فیلمبرداری فصل سوم سریال «نون. خ» هفتههای پایانی خود را پشت سر میگذارد، سریالی که در دو فصل اول توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و حالا قرار است نوروز سال ۱۴۰۰ میهمان خانههای مردم شود.
خبرگزاری میزان - فیلمبرداری فصل سوم سریال «نون. خ» هفتههای پایانی خود را پشت سر میگذارد، سریالی که در دو فصل اول توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و حالا قرار است نوروز سال ۱۴۰۰ میهمان خانههای مردم شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
گروه تولید سریال «نون. خ ۳» و در صدر آن سعید آقاخانی این روزها در لوکیشن اصلی سریال واقع در شرق تهران، روستایی به نام سنجریان مشغول به فیلمبرداری بخشهای نهایی از خانه نورالدین خانزاده هستند.
به همین مناسبت سری زدیم به پشت صحنه یکی از آثار نوروزی صدا و سیما که همچنان مراحل تولیدش ادامه دارد. در پشت صحنه این سریال همچون تصاویری که مخاطبان بر صحنه تلویزیون میبینند جوی شاد و به دور از استرس جاری است، فضایی که «سعید آقاخانی» در مقام کارگردان به خوبی آن را مدیریت کرده و باعث شده تا علاوه بر جدیت برای تولید اثر، همدلی در گروه بازیگران و عوامل پشت صحنه ایجاد شود.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنیدبه گفته آقاخانی برخلاف دیروز که گروه مشغول فیلمبرداری بود، اکثریت روزهای این لوکیشن گاها از کرمانشاه و کردستان هم سردتر است، البته فیلمبرداری روز دوشنبه با آفتاب زمستانی همراه بود که باعث شد تا گروه تولید با آسایش بیشتری به کارشان ادامه دهند.
از جمله اتفاقات جالب پشت صحنه این سریال، آواز خواندن «سیروس میمنت» بود، آوازی که به کردی نوشته میشود و بارها توسط سعید آقاخانی اصلاح شد، میمنت در این سکانس در ادامه کاراکتر خود گام برداشته و شخصیت پخته تری را ارائه می دهد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلیدیگر نکته مهم در پشت صحنه سریال «نون خ» تست ورودی کرونا از تمامی عوامل و بازیگران بود، به نحوی که سطح اکسیژن خون و تب افراد گرفته می شد و از ورود افرادی که سطح اکسیژن خون پایینی داشتند جلوگیری می شد، همچنین در حین فیلمبرداری تمامی عوامل اثر ماسک بر دهان داشتند.
آقاخانی بعد از پایان سکانس اول که بازی خودش و سیروس میمنت بود در میان خبرنگاران قرار گرفت و به سوالات آنها پاسخ داد، وی سریال «نون خ» را اثری اجتماعی خواند که همزمان با زمانه خود پیش می رود، اثری که قصد به خنداندن به هر قیمتی ندارد اما تنها امیدش دلشاد کردن مردم سرزمینش است. آقاخانی شرایط ساخت فصل سوم را با وجود بیماری کرونا سخت خواند و از بازگشت گروه به کردستان برای فیلمبرداری بخش هایی دیگر خبر داد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
یکی از سکانسهایی مهم سکانس خواستگاری و مراسم عروسی کاراکتر سلمان از شیرین دختر نورالدین خانزاده بود، در این سکانس سعید آقاخانی بازیگر و کارگردان سریال «نون. خ» به همراه بازیگران اصلی و بومی که در فصلهای ۱ و ۲ حضور داشتند، مقابل دوربین رفتند.
کمی از صبح گذشته بود که نوبت به تمرین سکانس بعدی رسید، سکانسی سخت که تعداد بازیگران بسیاری از جمله دختران نوری و شخصیت آلبرت را در خود می دید، آقاخانی در کنار تمامی بازیگران با صبری مثال زدنی مشغول تمرین می شد و این تمرین زمان نسبتا زیادی را هم به خود اختصاص داد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلیدر این تمرین قبل از فیلمبرداری آقاخانی بر ادای درست دیالوگها و همچنین اجرای درست لحن و لهجه اصرار داشت، البته در این راه آقاخانی به دلیل استفاده حداکثری از بازیگران کردی کار سختی در پیش نداشت و تمام تمرکزش روی ایفای درست نقشها بود.
با وجود دوری لوکیشن از مرکزیت شهر تهران، اما روستای سنجریان از لحاظ اقلیم بسیار شبیه به کردستان انتخاب شده بود، گروه تولید علاوه بر ساخت کامل خانه نوری در بخش های دیگر دکور مغازه و حتی معدن را به وجود آورده بودند، شاید صفر به کردستان با توجه به شیوع کرونا سخت بود اما ساخت چنین دکوری از سوی دیگر سختی بزرگتری محسوب می شد.
از سویی گروه بازیگران و عوامل از وجود لوکیشن در اطراف شهر تهران راضی بودند زیرا طبیعتا حمل نقل و برایشان آسان تر می بود.
نزدیک به ظهر ضبط سکانس تازه این سریال آغاز شد، سکانسی که نشان داد، آقاخانی تا چه حد بر تولید با کیفیت اثر اصرار دارد، سکانسی که شاید از دور سکانسی ساده به نظر می رسید اما آقاخانی به همراه بازیگران و گروه تولید ساعتها با وسواس بالا به فیلمبرداری آن پرداخت.
در این سکانس دختران نوری وی را از معدن که توسط آلبرت اسیر شده بود آزاد کرده بودند و حال آلبرت به خواستگاری دختر نوری آمده بود، اتفاقی که باعث خشم نوری و همینطور دخترانش شده بود، سکانسی جذاب و البته طولانی که نزدیک به سه ساعت زمان برد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلییکی از نقاط مثبت و البته بزرگی که در پشت صحنه سریال «نون خ» هم به خوبی قابل لمس بود، استفاده از گروهی جوان برای تولید این سریال بود، اکثریت بازیگران جوان بوده و حتی برخی کار اولشان محسوب می شد، عوامل پشت صحنه هم از جوانان این عرصه بودند، آقاخانی نشان داد که تمام تمرکز خود را روی نسل جوان تلویزیون گذاشته است.
نزدیک به ظهر شقایق دهقان دیگر بازیگر این سریال به پروژه اضافه شد، وی پیش از گریم در میان خبرنگاران قرار گرفت و درباره حضورش در این سریال گفت: به شخصه یکی از بهترین تجربه های من در عرصه سریال است، البته من پیش از این هم تجربه بی نظیر «دزد و پلیس» را با آقاخانی داشته ام که به نظرم بهترین نقشم در تلویزیون و در عرصه کمدی است. در «نون خ» کارکتری جدی را بازی می کنم، من به اندازه کافی کمدی بازی کرده ام و هر نقش کمدی را هم تجربه کرده ام، آن چه برایم مهم است کلیت اثر و آن اتفاقی است که مخاطب می بیند.
وی درباره احتمال استقبال مردم از فصل سوم «نون خ» افزود: من مطمئنم که این سریال مورد ر ضایت مخاطبان قرار خواهد گرفت، مردم دو فصل اول را دوست داشته اند و می دانم که فصل سوم را بیش از دو فصل قبلی دوست دارند.
از جمله سایر نکات مهمی که سعید آقاخانی هم به آن پرداخت، غیبت اکبر عبدی در این پروژه بود، وی اکبر عبدی را بازیگری بزرگ خواند و دلیل غیبت این بازیگر را عمل قلب باز اعلام کرد.
نزدیک به ظهر گروه برای استراحت آماده می شدند، شاید گرفتن دو سکانس از صبح تا ظهر نشان می داد که این سریال با وجود چه سختی و دقتی از سوی آقاخانی آماده می شود، سریالی که حالا با آمدن کرونا خودش هم در اثر این چالش را مطرح کرده و حتی بازیگران جلوی دوربین هم ماسک می زنند. حال باید دید فصل سوم «نون خ» تا چه میان مخاطبان مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
برچسب ها: نون خ سعید آقاخانیمنبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: نون خ سعید آقاخانی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سعید آقاخانی گروه تولید پشت صحنه فصل سوم دو فصل
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
همشهری آنلاین، شقایق عرفینژاد: سیمرا حسن پور البته پیش از این هم در سریالهای شبکه نمایش خانگی مثل جیران حسن فتحی و رئالیتیشوی شب های مافیا حضور داشته است. حالا هم در حال بازی در سریال گردنزنی به کارگردانی سامان سالور، همسرش، است که تصویربرداریاش احتمالا تا مرداد ماه به طول می انجامد. با او در باره حضور در شبکه نمایش خانگی و سریال جدیدش صحبت کردیم:
در چند سال گذشته چندین همکاری با شبکه نمایش خانگی داشتهاید. از تجربه این سریالها بگویید. چه تفاوتهایی با تلویزیون وجود دارد؟
حتما تفاوت دارد. ممیزیهای کمتری هست و دستمان برای طرح مسائل مختلف بازتر است. من سر سریال جیران بودم و دو تا هم رئالیتی شو داشتم.
با توجه به این بازخوردها فکر میکنید مخاطبان تلویزیون بیشتر است یا شبکه نمایش خانگی؟
تلویزیون پیش از این بینندههای بیشتری داشت. رسانهای است که رایگان در اختیار همه است و همه میتوانند ببینند. به همین دلیل هم پیش از این بینندگان بیشتری داشت. اما مدتی است تعداد تماشاگرانش کمتر شده است. امیدوارم به روال سابق برگردد و باز هم همان تعداد بیننده را داشته باشد. برای این که جایگاه دیگری دارد. شما نمیتوانید مثلا سریال پایتخت را با هیچ سریال دیگری مقایسه کنید. چه اشکالی داشت که تلویزیون اینقدر پربیننده بود؟ شبکه نمایش خانگی یک مقدار مخاطبان خاصتری دارد که قشر متوسط رو به بالا هستند.
احتمالا یکی از دلایلش همان مبلغ اشتراکی است که باید پرداخت کنند.
دقیقا. تصور من همین است. کسانی که در شهرستانهای کوچک هستند یا از نظر مالی ضعیفند، به این پلتفرمها دسترسی ندارند. با این وجود بینندگان خودش را دارد که تعدادشان کم هم نیست.
اصولا رسانه برایتان مهم است؟ یعنی برایتان فرق میکند که در تئاتر باشید یا سینما یا تلویزیون؟
من از اول هم عاشق پرده نقرهای سینما بودم.
علیرغم این که کارتان را با تئاتر شروع کردید.
بله. من خیلی اتفاقی با تئاتر شروع کردم. من از اول سینما را دوست داشتم، ولی در دانشگاه تئاتر خواندم. برای نمایش مصائب استاد نوید ماکان کار آقای بیضایی برای ایشان تست دادم و پذیرفته شدم و کار کردم. ولی بعد سمت تصویر رفتم. تئاتر هم البته بسیار جذاب است، ولی من سینما را ترجیح میدهم.
از برنامه اسکار صحبت کنیم. چطور تجربهای بود؟
من اصولا در این برنامهها شرکت نمیکنم. ولی چون این کار آقای مدیری بود، رفتم. تجربه جذابی بود و ژ ژ صحنههایش در شبکههای اجتماعی پربازدید شد. سر صحنه هم خیلی خندیدیم و خوش گذشت. مدتها بود انقدر نخندیده بودم. نعیمه نظام دوست واقعا دوست داشتنی است و باعث شد بخندیم. اصلا فضای خوبی سر تصویربرداری وجود داشت. خود آقای مدیری و بقیه کسانی با آنها هم گروه بودم مثل بهنام تشکر و محمدرضا هدایتی هم بسیار عالی بودند. نظرم نسبت به این برنامهها اصلا عوض شد.
این دومین همکاری شما با مهران مدیری است و پیش از این ساعت ۶ عصر را با او کار کرده بودید. کار با او چطور است؟
آقای مدیری آدم را بدعادت میکند. انقدر کار با او جذاب است که دیگر نمیخواهید بعد از آن سر کار دیگری بروید. چون شرایط کار خیلی انسانی و درست است.
این شرایط درست که می گویید، چیست؟
از نظر زمان کار خیلی خوب است به عوامل اهمیت میدهد. یعنی زمانبندی طوری نیست که از ۵ صبح سر کار باشی تا آخر شب. این باعث میشود بازیگر و همینطور بقیه گروه آرامش داشته باشند. این مسئله سر کارهای دیگر وجود ندارد. مقدار زمانی که در روز کار میکنند خیلی زیاد است و ساعتهای آفیشها هم بد است. ولی سر کار آقای مدیری همه چیز خیلی فکرشده است و جو آرام است. کسی سر کسی داد نمیزند و فضای بسیار آرامی وجود دارد. خودش هم انسان محترمی است و همه چیز سر کار خوب است. امیدوارم دوباره قسمت باشد با او کار کنم.
شما فیلم «تابستان همان سال» را هم در جشنواره سال گذشته داشتید که محمود کلاری کارگردانش بود.
به نظرم آقای کلاری یک فیلم ماندگار ساخته است. واقعا برای من تجربه درخشانی بود. در این قابها و تصاویر کیف کردم. هر لحظهاش برای من خوشایند بود که میتوانم با این قابها در تصویر بمانم. نمیتوانم بگویم چقدر برای من رویایی بود. تمام لحظهها انگار نقاشی میشد. فضای کار در دهههای سی و چهل میگذشت و من خیلی این زمان را دوست دارم. از گلدانهای حیاط گرفته تا دیوارها و غذایی که میخوردیم برای من جذاب بود. خوشحالم که توانستم این فضا را از طریق این فیلم تجربه کنم. اصلا علاقه من به سینما و بازیگری به همین دلیل است که میتوانم زندگیهایی را تجربه کنم که در واقعیت نمیشود.
از امکان تجربه زندگیهای مختلف در سینما گفتید. جایی هم گفته اید وقتی میخواهم نقشی را بازی کنم سعی میکنم با او زندگی کنم و او را وارد زندگی واقعی ام میکنم.
بله. تا جایی که میتوانم این کار را میکنم. مثلا در سه کام حبس که نقش یک پرستار را داشتم، واقعا ده روز در بیمارستان کنار پرستارها ایستادم و از آنها یک چیزهایی یاد گرفتم. سر فیلم تمشک هم سعی کردم زیست آن شخصیت را تجربه کنم. مثل او چادر سرم میکردم و بیرون میرفتم. وسایل ارتباط جمعی مثل موبایل و لب تاپ را کنار گذاشتم و خواستم تنهایی را تجربه کنم.
و اینها باعث شد افسرده شوید.
بله. من قبل از فیلم تمشک اصلا نمیدانستم افسردگی چیست. آدم شاد و سرحالی بودم و بازی کردن در این نقش واقعا برایم سخت بود. الان برایم خیلی راحت شده، چون دنیای امروز به این سمت رفته است.
بازی در تمشک و افسردگی که سراغتان آمد باعث شد ۶ کیلو وزن کم کنید. درست است؟
بله. سر آن کار ۶ کیلو کم کردم، سر کار آقای کلاری هم ۱۳ کیلو کم کردم. چون آقای کلاری میگفت یک این شخصیت نحیفتر و لاغرتر از تو است. مسئله دیگری که وجود دارد این است که به جز این که زیست شخصیتی را که میخواهم بازی کنم، از نزدیک تجربه میکنم. اگر شخصیت هم مربوط به گذشته باشد، در باره آن زمان مطالعه میکنم. سر کار تابستان همان سال، من تعداد زیادی کتاب قجری خواندم. میخواستم از کنار هم قرار دادن آنها به این درک برسم که یک زن در آن زمان چطور زندگی میکند. چون معتقدم آن حس را باید درون خودم پیدا کنم.
از کار با همسرتان سامان سالور بگویید. این نسبت ناخودآگاه روی کارتان تأثیر دارد؟
من و سامان طرز تفکرمان خیلی به هم شبیه است. هر دو در کار به هم آزادی میدهیم. اگر من برای نقشی مناسب باشم، نقش را به من میدهد، اگر نه هیچ اصراری نیست و او هم این کار را نمیکند. من سر کارهای دیگر هستم و او هم میتواند بازیگران دیگری را دعوت کند. ولی اگر جایی بفهمد نقش به درد من میخورد و من میتوانم چیزی به آن نقش اضافه کنم، حتما از من استفاده میکند. خودش همیشه میگوید وقتی بازیگری در کنارم است که برای کار تلاش میکند و بازیگر خوبی هست چرا از او استفاده نکنم؟ این را دارم نقل به مضمون میگویم، نمیخواهم از خودم تعریف کنم. میگوید من از بازیگری که ایده دارد و با عشق و علاقه تلاش میکند تا به نقش برسد، چرا استفاده نکنم. سامان هم در بازیگری من بسیار موثر بود. اولین کار من در سینما با او بود.
که برای آن جایزه هم گرفتید.
بله هم جایزه جهانی گرفتم و هم در فجر کاندید شدم. برای فیلم سه کام حبس هم جایزه گرفتم. سامان اصولا من را در کار فقط به عنوان بازیگر میبیند. اینطور نیست که حواسش به من بیشتر از بقیه باشد. یعنی ممکن است کاملا یک سکانس من را از فیلم بیرون بیاورد. در این موارد خیلی حرفهای کار میکند.
الان هم که سر سریال با او هستید.
بله. سریال گردن زنی که خیلی داستان عجیب و غریب و معمایی دارد با حرکتهای فروان. به نظرم کارگردانی این کار خیلی سخت است ولی سامان از پس آن برآمده است. من که خیلی از بودن در این سریال خوشحالم. برای اولین باز نقشی دارم که کمیشبیه خودم است.
کد خبر 850104 برچسبها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران نمايش خانگي